Judas priest
جوداس پریست
این مطلب توسط آقای ناصر بابایی از شاگردان استاد پاشا جمع آوری شده است
جوداس
پریست (به انگلیسی: Judas
Priest) گروه نامدار و تاثیرگذار هوی متال انگلیسی است که در سال ۱۹۶۹ در بیرمنگام
بنیان گذاشته شد.گروه در سالهای فعالیتاش تغییرات متعدد در ترکیب نفرات را تجربه
کردهاست. اعضای کنونی گروه ایان هیل(گیتار
باس)، راب هالفورد(آواز)،
گلن تیپتن(گیتار)،
کی.کی.
داونینگ(گیتار) و اسکات ترویس
(درامز) هستند. موسیقی جوداس پریست، بارها و بارها الهام بخش گروههای دیگر هوی متال شدهاست . شهرت و محبوبیت آنها باعث شد تا به آنان لقب خدایان متال داده شود. آنها توانستهاند رقم
فروش جهانی ۳۵
میلیون آلبوم را در کارنامه خود ثبت کنند. جوداس پریست افتخار این را دارد که بر
خلاف گروههای متقدم و اولیه هوی متال با هر آلبوم، موسیقی متال را دچار تحول و
دگرگونی کرده تا جایی که این گروه در هر دهه از فعالیت خود به عنوان یک گروه پیشرو
و بسیار تاثیرگذار بر سبکها و گروههای متال مورد توجه بودهاست. جوداس پریست در
تمام نظر سنجیها همواره یکی از سه گروه برتر و راب هالفورد خواننده گروه، به
عنوان یکی از برترین خوانندگان تاریخ موسیقی متال مطرح بودهاند.
آلبومهای گروه
معرفی اعضای شناخته شده گروه در جهان:
راب جان آرتور هالفورد
اصلیت :انگلستان(والسال ، بیرمنگام)
سال تولد:25اوت1951
مدت فعالیت: از سال 1973 تا کنون
راب هالفورد (به انگلیسی: Rob Halford) (زادهٔ ۲۵ اوت ۱۹۵۱) خواننده و آهنگساز انگلیسی است. او با پهنه صدای چهار اکتاوی، جیغهای خارق العاده و شیوه خواندن منحصر به فردش برترین خواننده هوی متال و از اسطورههای موسیقی راک و متال بهشمار میرود. به راب هالفورد لقب خداوند متال دادهاند. وی که بیشتر به عنوان یکی از اعضای جوداس پریست شناخته میشود، خواننده گروههای فایت، تو و هالفورد نیزهست.
گلن تیپتن (به انگلیسی: Glenn Tipton) یکی از
دو گیتاریست گروه هوی متال انگلیسی جوداس پریست
است. او قبل از آنکه در سال ۱۹۷۴ به جوداس بپیوندد
در گروهی به نام دِ فلاینگ هَت بَند عضویت
داشت. در سال ۱۹۹۷ تیپتن اولین آلبوم شخصیاش بهنام
غسل تعمید آتش را با همکاری
هنرمندانی چون بیلی شیهان،
جانی اِنتویستل، کوزی پاول،
رابرت تروهیو
و جان ایری منتشر کرد.
سال تولد 20 ژانویه 1951
ساز :نوازنده باس
ایان هیل (به انگلیسی: Ian Hill) از اعضای بنیانگذار و نوازندهٔ گیتار بیس گروه هوی متال انگلیسی جوداس پریست است.
هیل نواختن کنترباس
را در سنین کودکی و نزد پدرش آغاز کرد. پدرش که بهعنوان نوازنده با گروههای جَز
محلی همکاری میکرد، زمانی که هیل ۱۵ ساله بود
درگذشت.ایان هیل در سال ۱۹۷۰ به همراه یکی از
دوستاناش به نام کی. کی. داونینگ جوداس
پریست را بنیان گذاردند که هر دویشان تا به امروز در آن عضو هستند. به زودی و با
پیوستن جان اِلیس(گیتاریست)، اَل اتکینز(خواننده) و آلن مور(درامر) گروه ترکیب
مناسبی یافت و آنها اولین کنسرتشان را در سال ۱۹۷۱ برگزار کردند.هیل
بهخاطر شیوهٔ نوازندگی قوی و ملودیکاش با گیتار باس شناخته شدهاست. او در سالهای
ابتدای فعالیتاش با انگشت باس میزد ولی بعدها به نواختن با پیک
روی آورد. معرفی راب هالفورد
به جوداس پریست هم از طریق هیل انجام شد. او از طریق خواهرش-که با راب هالفورد
روابط عاشقانه داشت- هالفورد را ملاقات کرد و به او پیشنهاد داد تا به عنوان
خوانندهٔ جدید گروهشان به آنها بپیوندد. هالفورد هم با ترک گروه هیروشیما
که آنموقع در آن عضو بود به عنوان جایگزین اَل اتکینز به جوداس پیوست.
منبع: http://avril-evanescence.blogfa.com/post-112.aspx
مطلب زیر توسط آقای میلاد فرزین فر از شاگرداهای استاد جمع آوری شده و در مورد بلوز می باشد.
Blues Chord Progressions and Variations
The blues chord progression, or 12 bar blues progression, is a standard I-IV-V chord progression that spans twelve measures. While there are a few extremely common twelve bar progressions that repeatedly pop up, there are even more variations on the standard formula. Take a look at my earlier post about the 12 Bar Blues Progression for the basic outline and general information, because in this post, we’ll be looking at some of the common variations.
Standard Variations
These first two blues progressions are basic in their construction, only changing a few chords, primarily the durations of the V chords and placements of the IV chord.
This first progression is the most basic, but notice how I notate each of the changes. The changes are relative to each other.
For example, if one were to play in the key of E:
The I chord would be an E
The IV chord would be an A
The V chord would be a B
If one were to play in the key of C:
The I chord would be an C
The IV chord would be an F
The V chord would be a G
The keys of E and A are more popular with guitarists than with pianists, who prefer C or G, because of the tuning of the guitar and the number of accidentals on piano. Let’s look at a common modification to blues chord progressions.
Common Blues
Notice the addition of the IV chord in the second bar, this serves to break up the beginning of the blues progression. Without it, the progression can become stale while sitting on the I chord. This is the most common chordal variation on the blues progression.
Also notice the addition of the IV chord in the 10th measure, this serves to create more movement, leading to the return of the I or root chord. This is another very common variation.
And last is the addition of the V in the last measure, this serves as the “turnaround,” a common blues device that states the end of a progression.
Jazz Variations
The use of blues chord progressions is extremely common in jazz, especially in the big band or bebop genres. Below are some examples of typical variations, however, this time I’ve included the changes in the key of F for simplicities’ sake.
ادامه مطلب ...از این به بعد نکات تئوریکی که در کلاس گروهی بیان می شه رو به صورت تیتروار اینجا مینویسم تا بتونیم بهتر روشون تمرکز و تحقیق کنیم.
نکاتی که در کلاس روز سه شنبه 16 خرداد91 بیان شد:
در کلاس های صنم پاشا ، به طور معمول هر 6 ماه یک بار آزمونها برگزار میشوند که دو نوع دارند.1 اجرای زنده ی یک قطعه 2. یک ترک رکورد شده که در کنار هر دو، دانش سلفژ و تئوری موسیقی هنرجو نیز مورد ارزشیابی قرار میگیرد.
با راه افتادن این وبلاگ و گروه فیس بوک، هر ترم هنرجوها باید یک پروژه ی تحقیقاتی نیز داشته باشند. فعال بودنشان در گروه و نظراتشان در وبلاگ همه و همه جز امتیاز مثبت حساب میشود.
نتیجه ی امتحانات در قالب کارنامه به هنرجو تحویل داده خواهد شد.
در گروه های بلوز مدرن هم هارمونیکا هنوز نقش ویژه خود را حفظ کرده است. به قطعه ای از آهنگ "Texas" ساخته گروه "The Blues Disciples" (مریدان بلوز!) گوش دهید.
نمونه ای از ساز brass
Capo کاپو که در پست قبلی اشاره کردم وسیله کوچکی است که در ناحیه گردن ساز برای بالا بردن کوک سیمها بکار میرود.
هارمونیکا یا ساز دهنی
ساکسیفون Saxophone
ترامپت
منبع: www.harmonytalk.com