بیوگرافی صنم پاشا


صنم پاشا 25 تیر سال 1357 در تهران متولد شد.خانواده‌ی صنم همه به موسیقی علاقه‌ی زیادی داشتند؛ مادرش تارو سه تار ‌می‌زد وپدرش نوازنده‌ی سنتوربود. مادرِ صنم علاوه بر تار و سه تار آواز سنتی هم کار می‌کرد و برادر بزرگترش نیز پیانو کلاسیک می‌نواخت. صنم از همان دوران کودکی به صورت ناخوداگاه از طریق مادرش ـ زهره نیازمند ـ با ردیف آشنا شد و از 7 سالگی نواختن پیانو کلاسیک را شروع کرد و چون علاقه‌ی زیادی به پیانو داشت، در کنار آن آواز کلاسیک و سلفژ را هم فراگرفت. با گذشت زمان، صنم پاشا از مادرش که از بانوان آواز سنتی ایران هستند، آواز سنتی را به طور کامل یاد گرفت.

 آشنا شدن صنم با یک دوست که بیسیست بود، سبب شد تا به سبک راک علاقه‌مند شود. راک کار کردن را شروع و آنها با هم، هم نوازی می‌کردند.صنم با توجه به علاقه‌ا‌ی که به سبک کلاسیک داشت، تغییرات مدرنی که در سبک‌های گاتیک و دووم بود را جذاب می‌دانست و این دو سبک را با محیط امروزی هماهنگ می‌دید. وی دوره‌ی کوتاهی با یک معلم آلمانی به صورت تخصصی آواز راک و متال کار کرد که تاثیر زیادی در پیشرفتش داشت. صنم با گروه های مختلف راک و متال همکاری کرد. یکی از آنها، گروهِ 5جی آر اس می‌باشد که او وکال استودیو آلبوم های این بند است.

تاثیرِ زیاد سبک‌های سنتی،کلاسیک، راک ومتال بر صنم طوری بود که او همیشه دوست داشت کار تلفیقی انجام دهد و نمونه‌ی این کار تلفیقی او در موزیکی که برای فیلم سنگ باران ساخته بود، کاملا پیداست. اکثر گروه‌های موجود یا راک کار می‌کردند ویا سبک های دیگر و کمتر گروهی بود که کار تلفیقی انجام بدهد و علاقه ی صنم و به شکلی یکی از بزرگترین آرزوهایش این است که بتواند روزی کار تلفیقی از سبک‌های مورد علاقه‌اش انجام دهد. تلفیق به شکل درست.

گروه 5گرم یکی از کارهای متالی است که صنم به عنوان شاعر، وکال و نویسنده‌ی ملودی وکال‌های آن، شرکت داشته است. از فعالیت های دیگر او به نقاشی و تصویر سازی برای موزیک می‌توان نام برد.

او بعد از اینکه از دانشگاه برکلی  مدرک تخصصی آهنگسازی را اخذ کرد به دلیل معدل بالایش، آنلاین بورسیه شد و از این طریق مدرک تخصصی وکال را نیز از همین دانشگاه گرفت.
درحال حاضر صنم پاشا مربی آواز راک است.

 

بخشی از کارنامه‌ی کاری صنم پاشا:

 

شرکت در کنسرتهابه عنوان همخوان از سال 1383

برگزاری سمینار" سبکهای موسیقی بعد از جنگ جهانی دوم" و سخنرانی  در مورد سبکهای مختلف موسیقی

خواندن آوا در تئاتر و شرکت در جشنواره ها از جمله تئاتر فجر و جشنواره آیینها و سنتها

خواندن آوا  و نواختن پیانو در فیلمهای کوتاه و سینمایی از جمله " آرامش در میان مردگان"  به کارگردانی مهرداد فرید و "همیشه پای یک زن در میان است " به کارگردانی کمال تبریزی

خواندن آوا در برنامه تلوزیونی "ایستگاه"

 

آهنگسازی:

آهنگسازی برای تئاتر و شرکت در جشنوارههای تالار مولوی و دارای لوح تقدیر از خانه هنرمندان

آهنگسازی برای فیلم کوتاه "سنگباران " به کارگردانی سمیرا سینایی وشرکت در جشنواره فیلم کوتاه مجارستان

آهنگساری تیتراژ فیلم سینمایی " شبی در تهران" به کارگردانی مهرداد کاظمی

آهنگسازی برای فیلم کوتاه مستند " پدر بزرگ انیمیشن ایران " به کارگردانی طه غنیمی فرد

رتبه ی اول آهنگسازی در جشنواره مزمورMazmour از دیدگاه مخاطبین و مردم

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد