بیوگرافی گروه judas priest


Judas priest

جوداس پریست


این مطلب توسط آقای ناصر بابایی از شاگردان استاد پاشا جمع آوری شده است




جوداس پریست (به انگلیسی:
Judas Priest) گروه نامدار و تاثیرگذار هوی متال انگلیسی است که در سال ۱۹۶۹ در بیرمنگام بنیان گذاشته شد.گروه در سال‌های فعالیت‌اش تغییرات متعدد در ترکیب نفرات را تجربه کرده‌است. اعضای کنونی گروه ایان هیل(گیتار باس)، راب هالفورد(آواز)، گلن تیپتن(گیتار)، کی.کی. داونینگ(گیتار) و اسکات ترویس (درامز) هستند. موسیقی جوداس پریست، بارها و بارها الهام بخش گروه‌های دیگر هوی متال شده‌است . شهرت و محبوبیت آنها باعث شد تا به آنان لقب خدایان متال داده شود. آنها توانسته‌اند رقم فروش جهانی ۳۵ میلیون آلبوم را در کارنامه خود ثبت کنند. جوداس پریست افتخار این را دارد که بر خلاف گروه‌های متقدم و اولیه هوی متال با هر آلبوم، موسیقی متال را دچار تحول و دگرگونی کرده تا جایی که این گروه در هر دهه از فعالیت خود به عنوان یک گروه پیشرو و بسیار تاثیرگذار بر سبک‌ها و گروه‌های متال مورد توجه بوده‌است. جوداس پریست در تمام نظر سنجی‌ها همواره یکی از سه گروه برتر و راب هالفورد خواننده گروه، به عنوان یکی از برترین خوانندگان تاریخ موسیقی متال مطرح بوده‌اند.



 

 آلبوم‌های گروه


معرفی اعضای شناخته شده گروه در جهان:

 

راب هالفورد


 راب جان آرتور هالفورد

اصلیت :انگلستان(والسال ، بیرمنگام)

سال تولد:25اوت1951

مدت فعالیت: از سال 1973 تا کنون

راب هالفورد (به انگلیسی: Rob Halford) (زادهٔ ۲۵ اوت ۱۹۵۱) خواننده و آهنگ‌ساز انگلیسی است.  او با پهنه صدای چهار اکتاوی، جیغ‌های خارق العاده و شیوه خواندن منحصر به فردش برترین خواننده هوی متال و از اسطوره‌های موسیقی راک و متال به‌شمار می‌رود. به راب هالفورد لقب خداوند متال داده‌اند.  وی که بیشتر به عنوان یکی از اعضای جوداس پریست شناخته می‌شود، خواننده گروه‌های فایت، تو و هالفورد نیزهست.


گلن ریموند تیپتن

 

اصلیت :انگلیسی

سال تولد: 205 اکتبر 1947

ساز ها: نوازنده گیتار الکترونیک ؛باس؛پیانو

مدت فعالیت: 1968 تاکنون



گلن تیپتن (به انگلیسی:
Glenn Tipton) یکی از دو گیتاریست گروه هوی متال انگلیسی جوداس پریست است. او قبل از آن‌که در سال ۱۹۷۴ به جوداس بپیوندد در گروهی به نام دِ فلاینگ هَت بَند عضویت داشت. در سال ۱۹۹۷ تیپتن اولین آلبوم شخصی‌اش به‌نام غسل تعمید آتش را با همکاری هنرمندانی چون بیلی شیهان، جانی اِنتویستل، کوزی پاول، رابرت تروهیو و جان ایری منتشر کرد.


ایان هیل

اصلیت:انگلیسی

سال تولد 20 ژانویه 1951

 ساز :نوازنده باس


ایان هیل (به انگلیسی: Ian Hill) از اعضای بنیان‌گذار و نوازندهٔ گیتار بیس گروه هوی متال انگلیسی جوداس پریست است.


درباره

هیل نواختن کنترباس را در سنین کودکی و نزد پدرش آغاز کرد. پدرش که به‌عنوان نوازنده با گروه‌های جَز محلی همکاری می‌کرد، زمانی که هیل ۱۵ ساله بود درگذشت.ایان هیل در سال ۱۹۷۰ به همراه یکی از دوستان‌اش به نام کی. کی. داونینگ جوداس پریست را بنیان گذاردند که هر دوی‌شان تا به امروز در آن عضو هستند. به زودی و با پیوستن جان اِلیس(گیتاریست)، اَل اتکینز(خواننده) و آلن مور(درامر) گروه ترکیب مناسبی یافت و آن‌ها اولین کنسرت‌شان را در سال ۱۹۷۱ برگزار کردند.هیل به‌خاطر شیوهٔ نوازندگی قوی و ملودیک‌اش با گیتار باس شناخته شده‌است. او در سال‌های ابتدای فعالیت‌اش با انگشت باس می‌زد ولی بعدها به نواختن با پیک روی آورد. معرفی راب هالفورد به جوداس پریست هم از طریق هیل انجام شد. او از طریق خواهرش-که با راب هالفورد روابط عاشقانه داشت- هالفورد را ملاقات کرد و به او پیشنهاد داد تا به عنوان خوانندهٔ جدید گروه‌شان به آن‌ها بپیوندد. هالفورد هم با ترک گروه  هیروشیما که آن‌موقع در آن عضو بود به عنوان جایگزین اَل اتکینز به جوداس پیوست.

منبع: http://avril-evanescence.blogfa.com/post-112.aspx

نظرات 1 + ارسال نظر
هاله پنج‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:20 ق.ظ

مرسی عزیزان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد